Iako crowdfunding postoji kao koncept već gotovo stoljeće, to je još uvijek velika nepoznanica za mnoge, posebno za one koji žive izvan SAD-a, tek nakon što je američki predsjednik Obama donio zakon JOBS 2012. godine riječ crowdfunding se počela ubrzo širiti cijelim svijetom.

Crowdfunding predstavlja način financiranja projekta, tako da se prikuplja malo po malo novaca od velikog broja ulagača i tako se stvara odličan početni kapital za startupove. U potpunosti je drugačiji od ostalih načina financiranja jer predstavlja mali rizik za ulagače zbog malog uloga.

Crowdfunding uključuje tri elementa:

– osobu s nekom idejom, na primjer organizacija glazbenog festivala;
– zatim platformu putem koje će pozvati zainteresirane (‘gomilu’) da ga podrže u realizaciji;
– publiku koja će biti spremna kupiti ulaznicu ili kotizaciju u ranoj fazi, u kojoj se praktički uključuje u samu organizaciju događanja.

Različite crowdfunding stranice (platforme) mogu imati drugačiji pristup ili svrhu, ali koncept je isti; objavite projekt velikoj grupi korisnika stranice, ili ”potencijalnim investitorima”, oni će, ako prepoznaju dobru ideju, financirati projekt svojim novcem.

Neke od najpoznatijih platformi crowdfundinga su:

– Kickstarter – trenutno najveća Internet stranica za kolektivno financiranje. Osnovana je 2008. za financiranje kreativnih projekata koji omogućava proizvođačima video igrica, časopisa i malih inovativnih proizvoda da skupe kapital. Danas ima preko 230 milijuna dolara investicija za projekte i preko 23 tisuće uspješno financiranih projekata;
– Gofoundme – platforma koja omogućava korisnicima da dođu do novaca potrebnih za sve životne događaje; od proslava i promocija do nesreća i bolesti;
– Causes – za korisnike koji žele ”promjeniti svijet”; od velikih svjetskih prirodnih katastrofa do ljudskih prava;
– Indiegogo – platforma koja se osnovana za kreativce no također se može koristiti za skupljanje sredstava za dobrotvorne i neprofitne organizacije.

Sve što pomaže u stvaranju prihoda je očajnički potrebno našem lijenom gospodarstvu, a Crowdfunding se u tom području pokazao kao moćna sila. Ne samo u pomaganju malim tvrtkama već i u poticanju poduzetnika da i dalje stvara čak i u ovom teškom ekonomskom razdoblju.

Da zaključimo, crowdfunding je velika prednost za tvrtke i poduzetnike, stvaraju prihod i proširuju svoju bazu kupaca, a uz to potpomažu i ekonomiju svoje države.

Autorica: Marta Zubčić

Izvor: http://www.eu-projekti.info/

Fotografija: Google images