Kada prezentiramo rezultate svoga rada vrhovnom menadžmentu poduzeća za koje radimo, svaki put bez iznimke postavljamo sljedeće pitanje: „Tko je vaš prvi i najveći kupac?“ Menadžment ovdje najčešće krene nabrajati koji kupci imaju koliki udio u prihodu i nakon najviše 10 sekundi se usuglase oko najvećeg kupca. Svi redom, naime, zaborave kako su prvi i najveći kupac svakog poduzeća njegovi djelatnici.

Gallupovo istraživanje je tako pokazalo kako top 25% najangažiranijih timova u odnosu na onih 25% na dnu polučuje 22% veću profitabilnost, 21% veću produktivnost, 10% bolje ocjene kupaca, 41% manje grešaka u kvaliteti, 48% manje sigurnosnih propusta, 41% manje štete zbog nezaštićenog intelektualnog vlasništva i 37% manje odsustva s posla. No, unatoč tome što su ljudi najvažniji resurs i što o razini njihove angažiranosti ovisi sve, angažiranost je kako na globalnoj razini tako i u Hrvatskoj i dalje vrlo niska (prema Gallupu, globalno je svega 13% ljudi zaista angažirano).

Ljudi nam, dakle, na radna mjesta i dalje iz dana u dan dolaze sa pola srca ili bez srca, ostavljajući ga u garderobi zajedno s kaputima. Unatoč tome što je jasno da potražnja za talentima raste i da je sada na poslodavcima da od sebe učine „poželjne udavače“, većina poduzeća još uvijek ne poduzima ništa ili poduzima vrlo malo kako bi privukla i zadržala talente.

Razmislimo, stoga, pomnije o uzrocima iznad navedenih ponašanja koja vode do niske angažiranosti ljudi, a za koje smo uvjereni kako leže u takozvanim oksimoronima. Oksimoron (grč. oxýmōronoxys = oštar + moros = tup) je jezična figura u kojoj se spajaju dva nespojiva, kontradiktorna pojma (antonimi). Primjeri oksimorona: oštroumna ludost, glasna tišina, luda pamet, topli led, tiha buka, mlada starost, pametna glupost, živi mrtvac, mudra budala, skromna raskoš. U svakodnevnome se govoru susrećemo s oksimoronima npr. virtualna stvarnost, napola gotovo. S oksimoronima se susrećemo i u svakoj organizaciji. Ima ih puno, no ovoga puta ćemo se usredotočiti na 6 tipova koji su osobito pogubni za privlačenje i zadržavanje talenata odnosno na oksimorone nezainteresiranog glavnog direktora, sitničavoga stratega, škrtog mentora, agresivnog prodavača, konvencionalnog brand – menadžera i birokrata za ljudske resurse.

U nastavku pročitajte članak u kojemu detaljno pojašnjavamo svaki od tipova lidera koji su pogubni za privlačenje i zadržavanje talenata s prijedlogom rješenja!